سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
حجت‌الاسلام فیاضی

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: مجمع عالی با جلسات علمی، کرسی‌های نظریه پردازی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را به خوبی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، شب گذشته در ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی حوزه علمیه قم و آیین تجلیل از مقام علمی آیت الله احمد بهشتی، اظهارداشت: آیت الله بهشتی شخصیتی عالم و با اخلاص هستند و فعالیت های ارزنده ای را به جامعه علمی و دینی کشور و جهان اسلام عرضه داشته اند.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: خدمات و تلاش های آیت الله دکتر احمد بهشتی در حوزه حکمت اسلامی، انقلاب اسلامی و تبلیغ آیین حقّه جعفری الگو و مثال زدنی است.

وی، علمای شیعه را به استناد روایات، مرابطون دانسته و گفت: امیدواریم در این رباط و مرابطه موفق به آنچه که مرضی خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) است، باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی در ادامه با بیان این‌که مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره و مساعدت‌های مقام معظم رهبری تأسیس شد،‌ ابراز داشت: این مجمع به فضل الهی در ابعاد مختلف حوزه حکمت و علوم عقلی کارهای مختلفی را متصدی شده است.

وی، حمایت از اساتید حوزه علوم عقلی را یکی از برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی ذکر کرد و ابراز داشت: جای این امر در حوزه خالی بود که اساتید یک فن بنشینند و نظر خود را طرح و آن را نقد و بررسی کنند.

مدیر مرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه ادامه داد: مجمع عالی حکمت اسلامی با جلسات علمی، کرسی‌های نظریه پردازی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را به خوبی برگزار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی، یکی دیگر از اقدامات مجمع عالی حکمت اسلامی را برگزاری درس هایی که در حوزه لازم، اما جای آن خالی است ذکر کرد و افزود: مجمع عالی از اساتید می‌خواهد که اهتمام ویژه ای به برگزاری چنین درس‌هایی داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha